poniedziałek, 26 stycznia 2015

Jogurt z dodatkami

Coś dobrego na szczyt lenistwa. Jogurt naturalny + 1,5 łyżeczki konfitury malinowej. Mniaaam. Od jakichś dwóch lat nie jadam jogurtów smakowych. Mają one mnóstwo niepotrzebnych składników (w tym przede wszystkim cukier). Te czerwone barwione są koszenilą (jak zresztą większość przetworzonych produktów w tym kolorze), inaczej zwaną kwasem karminowym, która pozyskiwana jest z suszonych
i zmielonych robali.
W sumie lepsze to, niż kolory z laboratorium, ale jednak wolę szukać alternatywy.

Jogurt naturalny wybieram bez dodatku mleka w proszku. Wśród produktów dostępnych w sklepach znajdują się te dwa, które zdecydowanie polecam (w składzie jedynie mleko i bakterie).


Wiadomo, że najlepiej byłoby mieć konfiturę robioną samemu. Ja niestety nie mam ani odpowiednich owoców w ogrodzie, ani czasu na takie rzeczy. Wybrałam niskosłodzoną konfiturę z malin z Łowicza. Sporządzono ją z 60 g owoców na 100 g produktu. Łączna zawartość cukru 40 g na 100 g produktu. Będę szukać czegoś o lepszym składzie, ale nie jest źle (porównując do zwykłego dżemu), a biorąc pod uwagę fakt, że użyłam jedynie 1,5 łyżeczki, można wybaczyć sobie cukry w niej zawarte.


Źródło wykresu: http://www.tabele-kalorii.pl/wykresy/konfitura-z-malin-niskoslodzona-lowicz.png

Edit: znalazłam lepszą! Herbapol!

Łowicz, składniki: maliny, cukier, substancja żelująca - pektyna, substancja zagęszczająca - guma guar, regulatory kwasowości - kwas cytrynowy, cytrynian trisodowy, przeciwutleniacz - kwas askorbinowy.

Herbapol: maliny (odmiana polka), cukier, woda, substancja żelująca: pektyny, regulator kwasowości: kwas cytrynowy.
Owoców tyle, co w Łowiczu (60 g/100 i 43 g cukru).

Jeszcze zdrowszą alternatywą jest połączenie jogurtu naturalnego z owocami. U mnie ostatnio połowa banana (mało dojrzałego, bo takie mają niższy indeks glikemiczny [o tym jeszcze będę pisała]) i połówka pomarańczy. Fajnie równoważą się smakowo.

^^Miśka

1 komentarz:

  1. Ciekawy artykuł ! :-)Zapraszam Cię do mnie na bloga i do komentowania http://patrycja199210kimkardashian.blogujaca.pl/
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń